Δίχως βιβλία, με απαρχαιωμένα σχολικά κτίρια, με ανεπαρκείς αίθουσες διδασκαλίας, με άδεια ταμεία στις σχολικές επιτροπές και με τη διπλοβάρδια να αυξάνεται αρχίζει η φετινή σχολική χρονιά στη Θεσσαλονίκη. Μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί θα κάνουν αγιασμό και θα ακούσουν το πρώτο κουδούνι της χρονιάς σε κλίμα αβεβαιότητας, προχειρότητας και ανασφάλειας.
Το πρόβλημα με τα βιβλία «στοιχειώνει» το φετινό αγιασμό. Με μπαλώματα και αλχημείες είναι πιθανό οι μαθητές να βολευτούν. Επιπλέον, θα πρέπει να στριμωχτούν σε ακατάλληλες αίθουσες διδασκαλίας και σε σχολεία που χρειάζονται αντικατάσταση, πλην όμως το πρόγραμμα σχολικής στέγης έχει «παγώσει». Η διπλοβάρδια, που μετά κόπων και βασάνων είχε μειωθεί αισθητά, επανέρχεται για να «στοιχειώσει» την καθημερινότητα των γονέων και των μαθητών ακόμη και στο εκρηκτικό ποσοστό του 40%. Το πρόβλημα, μάλιστα, είναι τόσο έντονο που δεκάδες γονείς από την Πολίχνη έφτασαν στο σημείο να αναθέσουν την κηδεμονία των παιδιών τους σε φίλους και συγγενείς, σε γειτονικούς δήμους, για να ξεφύγουν από τη διπλοβάρδια και να μετεγγραφούν τα παιδιά σε σχολεία που λειτουργούν μόνο το πρωί.
Υπήρχαν που υπήρχαν οι καθυστερήσεις στο πρόγραμμα σχολικής στέγης και τα προβλήματα με τα οικόπεδα και τις εργολαβίες που χάνονταν ή έμεναν στη μέση λόγω χρεών, ήρθε και η κρίση να αποτελειώσει κάθε ορατό χρονοδιάγραμμα για το συνολικό πρόγραμμα. Σήμερα δεκάδες έργα σχολικής στέγης μένουν ημιτελή, εργολάβοι έχουν εγκαταλείψει περιμένοντας τα χρωστούμενα και η κατάσταση είναι χαώδης. Εκατοντάδες παιδιά από το πρωί θα κληθούν να κάνουν μάθημα σε μισθωμένα καταστήματα, υπόγεια, αίθουσες που χωρίζονται με γυψοσανίδες, κίμπο κ.τ.λ. Την ίδια ώρα οι μαθητές πολλαπλασιάζονται...
Στην Πολίχνη η διπλοβάρδια έφτασε στο 40% και τα παιδιά μετεγγράφονται στη γειτονική Νεάπολη, όπου τα σχολεία λειτουργούν σε πρωινή βάρδια. Το αναγκαστικό... τέχνασμα των γονέων γνωρίζουν πολλοί, όπως και οι αρμόδιοι του δήμου Παύλου Μελά. Πώς να μην το γνωρίζουν όταν ετησίως από τα γυμνάσια της Πολίχνης φεύγουν περισσότεροι από εκατό μαθητές, που ολοκληρώνουν στην περιοχή το δημοτικό... «Εάν δε βρεθεί λύση στην απογευματινή βάρδια, το ΕΠΑΛ Πολίχνης κινδυνεύει να κλείσει από την επόμενη χρονιά», επισήμανε η προϊσταμένη Εκπαιδευτικών Θεμάτων της διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, Χρύσα Παπαγεωργίου.
Στις στρεβλότητες συμμετέχουν οι γονείς και με άλλο τρόπο. Προσπαθώντας να στείλουν τα παιδιά τους σε σχολεία με καλή φήμη, παραβιάζουν τη χωροταξική κατανομή, επιτείνοντας έτσι τα οξυμμένα προβλήματα, καθώς άλλα διδακτήρια δεν έχουν πού να βάλουν τους μαθητές κι άλλα τους ψάχνουν με το κιάλι. Η περίπτωση είναι συνηθισμένη ειδικά στον κεντρικό δήμο της Θεσσαλονίκης. Μάλιστα, ο ίδιος ο δήμος που ιεραρχεί τα αναγκαία έργα σχολικής στέγης αδυνατεί να καταγράψει τις πραγματικές ανάγκες εξαιτίας της στρεβλής εικόνας που διαμορφώνεται ανά περιοχή για το μαθητικό δυναμικό.
Το δημόσιο σχολείο καταγράφει πάντως έτσι κι αλλιώς αυξημένους αριθμούς μαθητών, καθώς λόγω κρίσης υπάρχει σημαντική εισροή μαθητών από ιδιωτικά σχολεία.
Το πρόβλημα με τα βιβλία «στοιχειώνει» το φετινό αγιασμό. Με μπαλώματα και αλχημείες είναι πιθανό οι μαθητές να βολευτούν. Επιπλέον, θα πρέπει να στριμωχτούν σε ακατάλληλες αίθουσες διδασκαλίας και σε σχολεία που χρειάζονται αντικατάσταση, πλην όμως το πρόγραμμα σχολικής στέγης έχει «παγώσει». Η διπλοβάρδια, που μετά κόπων και βασάνων είχε μειωθεί αισθητά, επανέρχεται για να «στοιχειώσει» την καθημερινότητα των γονέων και των μαθητών ακόμη και στο εκρηκτικό ποσοστό του 40%. Το πρόβλημα, μάλιστα, είναι τόσο έντονο που δεκάδες γονείς από την Πολίχνη έφτασαν στο σημείο να αναθέσουν την κηδεμονία των παιδιών τους σε φίλους και συγγενείς, σε γειτονικούς δήμους, για να ξεφύγουν από τη διπλοβάρδια και να μετεγγραφούν τα παιδιά σε σχολεία που λειτουργούν μόνο το πρωί.
Υπήρχαν που υπήρχαν οι καθυστερήσεις στο πρόγραμμα σχολικής στέγης και τα προβλήματα με τα οικόπεδα και τις εργολαβίες που χάνονταν ή έμεναν στη μέση λόγω χρεών, ήρθε και η κρίση να αποτελειώσει κάθε ορατό χρονοδιάγραμμα για το συνολικό πρόγραμμα. Σήμερα δεκάδες έργα σχολικής στέγης μένουν ημιτελή, εργολάβοι έχουν εγκαταλείψει περιμένοντας τα χρωστούμενα και η κατάσταση είναι χαώδης. Εκατοντάδες παιδιά από το πρωί θα κληθούν να κάνουν μάθημα σε μισθωμένα καταστήματα, υπόγεια, αίθουσες που χωρίζονται με γυψοσανίδες, κίμπο κ.τ.λ. Την ίδια ώρα οι μαθητές πολλαπλασιάζονται...
Στην Πολίχνη η διπλοβάρδια έφτασε στο 40% και τα παιδιά μετεγγράφονται στη γειτονική Νεάπολη, όπου τα σχολεία λειτουργούν σε πρωινή βάρδια. Το αναγκαστικό... τέχνασμα των γονέων γνωρίζουν πολλοί, όπως και οι αρμόδιοι του δήμου Παύλου Μελά. Πώς να μην το γνωρίζουν όταν ετησίως από τα γυμνάσια της Πολίχνης φεύγουν περισσότεροι από εκατό μαθητές, που ολοκληρώνουν στην περιοχή το δημοτικό... «Εάν δε βρεθεί λύση στην απογευματινή βάρδια, το ΕΠΑΛ Πολίχνης κινδυνεύει να κλείσει από την επόμενη χρονιά», επισήμανε η προϊσταμένη Εκπαιδευτικών Θεμάτων της διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, Χρύσα Παπαγεωργίου.
Στις στρεβλότητες συμμετέχουν οι γονείς και με άλλο τρόπο. Προσπαθώντας να στείλουν τα παιδιά τους σε σχολεία με καλή φήμη, παραβιάζουν τη χωροταξική κατανομή, επιτείνοντας έτσι τα οξυμμένα προβλήματα, καθώς άλλα διδακτήρια δεν έχουν πού να βάλουν τους μαθητές κι άλλα τους ψάχνουν με το κιάλι. Η περίπτωση είναι συνηθισμένη ειδικά στον κεντρικό δήμο της Θεσσαλονίκης. Μάλιστα, ο ίδιος ο δήμος που ιεραρχεί τα αναγκαία έργα σχολικής στέγης αδυνατεί να καταγράψει τις πραγματικές ανάγκες εξαιτίας της στρεβλής εικόνας που διαμορφώνεται ανά περιοχή για το μαθητικό δυναμικό.
Το δημόσιο σχολείο καταγράφει πάντως έτσι κι αλλιώς αυξημένους αριθμούς μαθητών, καθώς λόγω κρίσης υπάρχει σημαντική εισροή μαθητών από ιδιωτικά σχολεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου